ΣΤΙΒΕΝ ΣΠΙΛΜΠΕΡΓΚ : Τρέχει με «Αλογο» για Οσκαρ

«Άλογο του πολέμου»
Η νέα ταινία του κόστισε 70 εκ. δολάρια και για τα γυρίσματα χρειάστηκε 6.000 κομπάρσους, 300 άλογα και τρία κοντέινερ με αντικείμενα του Α’ Παγκοσμίου
To «Aλογο του πολέμου», μία χωρίς σύνορα οδύσσεια φιλίας, γυρίστηκε στην ύπαιθρο του Ντέβον της Αγγλίας
Φιλία και αφοσίωση. Πάθος, πίστη και τόλμη. Εμπνευστής ενός χολιγουντιανού σινεμά που ασχολείται με αυτά τα ιδανικά, ο Στίβεν Σπίλμπεργκ ασχολήθηκε με την κινηματογραφική μεταφορά ενός δημοφιλούς βιβλίου της δεκαετίας του ’80, ανάλογου ύφους, που μεταφέρθηκε και στη θεατρική σκηνή του Λονδίνου και του Μπρόντγουεϊ με επιτυχία. Το «Αλογο του πολέμου», οσκαρικών αξιώσεων ταινία με Βρετανούς πρωταγωνιστές, προβάλλεται από τα Χριστούγεννα στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ αναμένεται στις ελληνικές αίθουσες στις 19 Ιανουαρίου.
Ο ίδιος ο Σπίλμπεργκ, πάντως, αποφεύγει να μιλήσει για τις οσκαρικές πιθανότητες των ταινιών του (η 3D περιπέτεια «Οι περιπέτειες του Τεν Τεν: Το μυστικό του μονόκερου» έκανε πρεμιέρα στην Ευρώπη τον Νοέμβριο και βγήκε στην Αμερική μόλις πριν από λίγες ημέρες, την παραμονή των Χριστουγέννων), έχοντας «καεί» στο παρελθόν. Κρατώντας ένα χαμηλό προφίλ, ο σκηνοθέτης έχει πει πως «τον γοήτευσε η ιστορία γιατί τον μετέφερε ακριβώς στην εποχή εκείνη», αφού είδε το θεατρικό έργο.
Του ταίριαξε γάντι, με άλλα λόγια, του Σπίλμπεργκ η ιστορία του συγγραφέα Μάικλ Μορπούργκο, που διαδραματίζεται την εποχή του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, λίγο μετά το ξέσπασμά του, και αφηγείται την υποδειγματική φιλία ενός αγοριού με το άλογό του. Ο ήρωας, ο έφηβος Αλμπερτ, ξεκινάει να βρει το άλογό του στο πεδίο της μάχης, αφού ο πατέρας του το πουλάει στο βρετανικό ιππικό. Αφήνει τη φάρμα του, κατατάσσεται στον στρατό, ενώ ο Τζόι, το άλογό του, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του γαλλικού μετώπου και αλλάζει με την παρουσία του τις ζωές όσων το συναντούν (Αγγλων, Γάλλων, Γερμανών).
Τι πιο ταιριαστό στον «σπιλμπεργκικό» κινηματογράφο από αυτό το διήγημα, διαπιστώνει κανείς. Ετσι ο σκηνοθέτης βάλθηκε να το κάνει ταινία. Ανέθεσε τη συγγραφή του σεναρίου στον Ρίτσαρντ Κέρτις («Μια βραδιά στο Νότινγκ Χιλ, «Love actually», «Τέσσερις γάμοι και μια κηδεία») και επέλεξε για πρωταγωνιστή τον άσημο νεαρό Αγγλο Τζέρεμι Ιρβιν, γέννημα-θρέμμα της αγγλικής θεατρικής σκηνής, για «την απόλυτη επαρχιώτικη αθωότητα» που είδε σε αυτόν. Με το κόστος παραγωγής να ανέρχεται στα 70 εκατ. δολάρια, γύρισε τη χωρίς σύνορα οδύσσεια φιλίας στην ύπαιθρο του Ντέβον της Αγγλίας. Χρησιμοποίησε -κατά τα επίσημα στοιχεία- 300 άλογα και 6.000 κομπάρσους, ενώ έβαλε διάσπαρτα στο έργο του και αντικείμενα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, από την προσωπική συλλογή του Πίτερ Τζάκσον που του τα έστειλε με τρία κοντέινερ!
«Με κατέκτησε με την αυθεντικότητα και την ειλικρίνειά της», σημειώνει ο Στίβεν Σπίλμπεργκ για την ιστορία και παραδέχεται πως άρχισε να ενδιαφέρεται για τα άλογα χάρη στην αγάπη της κόρης του γι’ αυτά. «Ελπίζω να φέρει τους ανθρώπους κοντά, καθώς το μήνυμά της, στην ουσία του, μπορούν να το νιώσουν άνθρωποι από διαφορετικές χώρες και εθνικότητες», καταλήγει.
Η αφίσα και τα …χαρτομάντιλα
Στην τελική ευθεία για την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων των Oσκαρ του 2012, το «Aλογο του πολέμου» καλπάζει ως ένα από τα φαβορί για μία θέση στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας (προχθές η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών αποκάλυψε την αφίσα της 84ης Απονομής των Bραβείων Oσκαρ – ένα κολάζ από τις πιο γνωστές φωτογραφίες ταινιών, βραβευμένων με το χρυσό αγαλματίδιο). Το συναισθηματικό φινάλε – απόγειο της ιστορίας απαιτεί πολλά… χαρτομάντιλα από τους θεατές, ενώ οι Αμερικανοί κριτικοί επαινούν: «Τεχνικά υπέροχο, υπερήφανα συναισθηματικό και ατάραχα παλιομοδίτικο, το ”Aλογο του πολέμου” είναι ένα συγκινητικό δράμα που τραβάει δυνατά τα νήματα της καρδιάς με το σύνηθες εθιμικό δίκαιο του Σπίλπεργκ», διαβάζουμε.
Το καστ
Το «Αλογο του πολέμου», παραγωγή της Dreamworks σε διανομή της Ντίσνεϊ, έχει για πρωταγωνιστές τους Τζέρεμι Ιρβιν, Πίτερ Μάλαν, Εμα Γουάτσον, Ντέιβιντ Θιούλις και Μπένεντικτ Κιούμπερμπατς. Στο πλευρό του σκηνοθέτη στάθηκαν για πολλοστή φορά ο διευθυντής φωτογραφίας Γιάνους Καμίνσκι και ο βετεράνος μουσικοσυνθέτης Τζον Γουίλιαμς.
Πηγή : ethnos.gr