Yamaha FZ1/Fazer

πηγή: trans.kathimerini.gr

Yamaha FZ1/Fazer

Η χρυσή τομή

Το FZ1 Fazer κρύβει κάτω από το «sport touring» πρόσωπο αλουμινένιο πλαίσιο, ψεκασμό και πανίσχυρο κινητήρα που προέρχεται από το R1

Tα FZ1 σε δύο εκδόσεις, τη γυμνή και τη Fazer με το μισό φέρινγκ, αποτελούν τη δεύτερη γενιά των μεγάλων γυμνών σπορ μοτοσικλετών της Yamaha, η οποία ξεκίνησε τη ζωή της το 2001 με το πολύ εντυπωσιακό τότε FZS 1000 Fazer. Εκείνο το πρώτο τετρακύλινδρο με το μισό φέρινγκ συνδύαζε τον κινητήρα του πρώτης γενιάς R1 (τροφοδοσία με καρμπιρατέρ) με πιο ήπια χαρακτηριστικά και το πλαίσιό του ήταν χαλύβδινο σωληνωτό. Η μοτοσικλέτα αυτή αποτελούσε τη χρυσή τομή ανάμεσα στη supersport κατηγορία και την τουριστική. Από το 2006, η Yamaha εκσυγχρόνισε το αρχικό concept με μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική πλαισίου: αλουμινένιο ανοιχτό με τον κινητήρα φέρον μέρος του, σε σχήμα διαμαντιού. Εκεί φιλοξενείται πλέον ο 20βάλβιδος κινητήρας των 998 κ.εκ.

Για να ταιριάξει στον νέο του ρόλο, ο κινητήρας απέκτησε κατ’ αρχάς βαρύτερο κατά 40% στροφαλοφόρο (αύξηση βάρους από 7.320 γρ. στα 9.765 γρ.). Οι νέοι εκκεντροφόροι έχουν μικρότερο βύθισμα και διάρκεια, κυρίως για να μεγιστοποιηθεί η απόδοση στις χαμηλότερες στροφές. Στο κιβώτιο οι δύο τελευταίες σχέσεις είναι πιο μακριές, προκειμένου η αίσθηση στις ταχύτητες ταξιδιού να είναι πιο χαλαρή, να μειωθεί η κατανάλωση και να αυξηθεί η μακροζωία.

Το FZ1 έχει ένα εντελώς νέο σύστημα ψεκασμού, το οποίο δεν χρησιμοποιεί το ram air του πιο σπορ R1. Υπάρχει επίσης μια νέα ανοξείδωτη 4 σε 2 σε 1 εξάτμιση με βαλβίδα ελέγχου πίεσης των καυσαερίων (EXUP) και δύο καταλύτες. Ολα αυτά έχουν ανεβάσει τη δύναμη στους 150 ίππους στις 11.000 σ.α.λ., αρκετά πάνω από τους 143 ονομαστικούς ίππους του παλιού μοντέλου. Το σημαντικότερο όμως, μια και πρόκειται για μοτοσικλέτα δρόμου, είναι το γεγονός ότι ο νέος κινητήρας εμφανίζει τη ροπή του χαμηλότερα.